Morsdag kort

Halloj i värmen!

Här kommer ett kort skapat för Skogstokiga, med den supersöta garnbusen.
Hoppas att kortet når fram till mamsen idag... Klantig som vanligt glömde jag ju att posta det i Torsdags så att hon hade det till helgen. Men det är ju tanken  som räknas! ;0)



Lite detaljer



Ha ha... Ja som ni ser så har min nya kompis blivit pearl makern... Så ni får nog stå ut med sådana kort/alster framöver. ;0) Busen är målad med promarkers och blender, diverse primablommor och blad. De stora rosorna finns hos pysselparadiset.

Världens bästa mamma är en Inkido stämpel.

Här ska skapas vidare, det kommer ju skolavslutningar om inte allt för länge. Dessutom har ju minsta tjejen slutat dagis sedan Februari, så jag borde ju fixa ett tackkort dit när jag hämtar hennes saker. Jag vet jag är en slarver ibland, men ibland räcker inte tiden riktigt till.

Det har varit ett fasligt spring hos optiker, allergiläkare och denna vecka ortoped. Fatima ska få läsglasögon då hon är översynt och har lite brytningsfel (astigmatism) på höger öga. Men man fick springa dit rätt många gånger innan de kunde fastslå rätt styrka. Man måste droppa avslappnande droppar i ögat för att inte ögat ska kompensera synfelet automatiskt som det gör annars.
När man har droppar i ögonen kan man inte prova ut rätt styrka eftersom ögat reagerar olika då, mot när ögat är i vanligt tillstånd. Så när vi hämtar ut glasögonen är vi 1500.- fattigare. :0(

På Onsdag ska Fatima även till ortopeden då hon har en felställning av foten som kan bero på att en muskel är för kort (inte hängt med när hon har vuxit). Ja vi får se vad de säger.

Selma har fått en ny astmaspray då hon reagerade med astma sist vi var hos mina föräldrar. Vi visste ju att hon var kattallergisk, men hon har aldrig reagerat med astma tidigare. Så nu hoppas jag att det fungerar när hon är där i Sommar, så hon inte behöver åka hem lilla gumman. Fatima var ju där förra sommaren, så nu behöver nog Selma få vara där lite själv också. 

En hel del spring... Dessutom är jag gräsänka från och till så det är till att göra allt själv. 

Ha det bäst i värmen...

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket absolut underbart kort du gjort!!

2009-06-01 @ 18:20:32
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: CillaT

Härligt att du håller humöret uppe=) Jättefint kort, jag älskar dina färgsättningar! Ta en tur in till AoS, det är dax att boka nästa Stockholmsträff;)



KRam

2009-06-02 @ 12:33:27
URL: http://cillasinsida.blogg.se/
Postat av: annkan

Såg det kortet hos Skogstokiga, men skriver här med; vilket superduperfint kort!!!

Och den där stämpeln är ju bara för söt. Den skulle jag gärna ha i min ägo. :-)

2009-06-03 @ 12:54:33
Postat av: Petra/Paradise

WoooooooooooW!! kortet är ljuuuuuvligt!! smälter

Å vilken färgläggning sen. Du är makalöst duktig Maria!

Stort grattis till DTuppdraget! =D

Å du, tack för dina söta ord inne hos mej! glad

KRAM Petra

2009-06-03 @ 23:07:26
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: monica

WOW! superhärligt kort, stämeln är ju helt ljuvlig och för att inte tala om din färgläggning!!! Attans att jag inte blir riktigt kompis med mina pm...



Ha en skön helg!

Kram!

2009-06-06 @ 08:05:44
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Petra

Alla dina alster är superfina och jag är så glad att få ha dig som GästDT.

Stor kram till dig

2009-06-06 @ 11:45:32
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Laila

Jag bara smälter...

Så otroligt fint jobb du gjort med det här kortet.♥

2009-06-15 @ 23:05:41
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0