Åhhh, vad jag saknar Word

Nu har jag också skrivit ut läckra biljetter... Tusen tack SusanneSj, fru Soli och Mirabyll!! Biljetterna som jag skrev ut på lite brunmelerat papper vart rätt bra tycker jag, de andra får man nog chalka lite mer eller så får jag köpa mera sådant papper...

Istället för att ta en nål och göra riven kant tog jag en vass sporre som man använder när man syr. Drog den längs en linjal med ett korkunderlägg under och det blev helt ok. Sedan testade jag även att sy med symaskinen (utan tråd) och det blev också rätt bra och det var dessutom lättare att riva den kanten.

Den rivna kanten med sporre ser blev så här




Och så här blev det med symaskinen




Ursäkta de taskiga bilderna, men det var skymning när bilderna togs.

Jag tycker personligen att den streckade kanten med sporren blev snyggast. Men ska man riva av kanten så tycker jag det blev snyggast när man sytt med maskinen. Ska man bara ha en streckad kant som dekoration kan man ju använda sporren tex på biljetter där ena ändan är streckad men inte avriven. Tror fru soli hade sådana biljetter också (skrev ej ut dem denna gång. Undrar om det var en nackdel att ha en silent setter till detta... Har något ont i handen idag!!

Här är hela bunten med biljetter


Saknar word något helt otroligt... Det fungerar inte att ändra texten på Works tyvärr. Bytte dator för två år sedan och den nya har bara Works och jag tycker personligen att det är helt värdelöst... Tyvärr kan jag inte föra över bilderna till den gamla datorn heller eftersom ungarna har gjort något så att muspekaren inte fungerar. *muttrar*

Japp, då ska man bara få till lite kort.... *ler*

Amina är hemma ifrån dagis igen. En vecka hemma och en vecka på dagis... Tyvärr brukar det ju gå förkylningar mer eller mindre hela höst / vintern och framförallt när de är små, så det är nog bara att ställa in sig på att det blir så här hela tiden. Hamdi har ju kvar sin hosta sedan förra förkylningen som Amina drog hem, så jag hoppas att han inte blir så hårt drabbad stackarn. Inte så enkelt när man ska få snoriga pussar ifrån syrran.. ;0)

Önskar er en trevlig vecka!

Kramiz 

Kommentarer
Postat av: Maria O

Jaha ! !

jasså man kan sy för att få en så snygg avrivningseffekt. Så ska det hålas oxå, inte konstigt jga tyckte mina oarbetade biljetter såg ut att ha missat nåt. Tack för att du delar med dej och jag blir alltid lika glad över dina fina ord inne hos mej.

Kram Maria

2008-09-17 @ 16:17:03
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Emmeli

Hejsan,



Wow vilka fina LO's och kort du gör. Man blir verkligen inspirerad. Tyckte att det där med biljetterna va jättehäftigt! Hur får man tag i mallar till sånt, du har inte möjlighet att skicka dem till mig?? Vore jättesnällt! Ha det gott! Emmeli

2008-11-27 @ 13:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0