Skogstokiga pense kort

Här kommer ännu ett DT-kort med skogstokiga PenseBus. Sååå söt stämpel!! =0)
Jag undrar om inte copic markers har några bättre färger här bland sina pennor. Försökte få fram en blålila ton, men vart inte riktigt som jag tänkt mig. Vill ha den mörkare blålila och det gick inte så bra med promarkersarna (inte för mig i alla fall *S*).  Får göra en gul pense nästa gång... Ha ha



Text stämpeln är även den ifrån Skogstokiga.
Det syns lite dåligt men blommorna ifrån petaloo är glittriga och jätte söta, finns hos pysselparadiset.
Har embosat blomman som sitter som fotomatta under motivet och därefter embossat med polly sparkle, syns tyvärr inte så bra det heller. Det är svårt att fota saker som glimmar/glänser. Bokstäver och siffror är utstansat med qk.

Japp, då ska bara fem kort till Selma och Fatimas lärare fixas klara till avslutningen på onsdag. Egentligen skulle jag vilja fixa till tre av dem som varit med ifrån början, men fixar man till en klass måste man fixa till den andra och fixar man till en lärare måste man fixa till den andra osv. ;0) Hoppas det uppskattas iallafall så att de inte blir bortkastade på en gång. :0(

Fatima har fått någon sorts influensa tror jag. Hon fick feber och frossa i går em och är inte alls kry stackarn. Hoppas de andra håller sig friska nu då jag fortfarande är gräsänka.

Vad olika barnen är... Min son är en riktig apa och jag skojar inte!! Han är högt och lågt. Här om dagen fick jag flytta undan barnens byrå, då han hade klättrat upp på den i från Fatimas säng och var på väg vidare upp i Selmas säng, de har våningssäng. *gahh*
När stolen stod framför datorbordet i deras rum klättrade han upp på den och upp på skrivbordet och vidare till fönstret. I vardagsrummet måste jag ha en stor resväska i fönstret annars klättrar han upp ifrån soffan och ställer sig i fönstret. I köket sätter han på spis och mikro konstant och fäller ned den nedersta ugnsluckan på spisen och ställer sig på den. Alltså han kommer ju att bränna fingrarna någon dag. Det är riktigt tur att han inte har ramlat riktigt ordentligt ännu!! *håller andan* Inte mins jag att de andra barnen var sååå busiga! ;0)

Nu ska fru hök försöka få något gjort???

Ha en riktigt härlig helg och trevlig nationaldag!

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Malin

Ljuvligt sött kort!

Har du oxå en liten apa hemma!? Min han tar hjälp av "storasyster" Maja när han vill ha något...han beordrar henne att ställa sig någonstans och sedan klättrar han upp på henne och vidare dit han vill...;P



Ha en fortsatt härlig helg!



Kram

Malin

2009-06-06 @ 23:24:56
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vilket läckert kort! ... och så otroligt fint du färglagt motivet!

2009-06-11 @ 22:47:27
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0