Lite DT-kort för Hobby och Presenter

Har gjort lite DT-kort för hobby och presenter som jag tänkte visa.

Först ett trollkort till min farfar som fyller 92 år i morgon.



Detaljbild


Inuti, har täckt över lite av den texten som är ämnad åt farfar ;0)


Bak har jag embossat i koppar, den fina stämpeln jag fick av Petra Tusen tack! =0)


Trollet ifrån scrappers ville inte bli skuggat riktigt som jag ville, så jag fick måla om det. Är nog fortfarande inte helt nöjd, men men ibland har man ju sina målarsvackor. :0(
Bakom trollet har jag målat ramen med brun crackle paint. Hörnen är en prima stämpel som jag embossat med koppar, även textstämplarna är embossade.

Texten inuti har jag skrivit ut på datorn och stansat med en fiskars stans runtom.

Minirosor, ljusblå blommor, spets, koppar embossingpulver, brunmönstrat papper och hjärtliga gratulationer stämpel hittar du i Hobby och presenters shop.


Har även gjort ett grattiskort till en liten tjej som fyllde 7 år förra veckan.



Detaljbild


Vänster insida


Baksida


Blomraden kommer ifrån Skogstokiga, fen är ifrån the greating farm, almanackan är ifrån inkywings och den personliga stämpeln har jag  fått av Skogstokiga Petra. Svirlarna runt det mönstrade pappret samt runt de utstansade blommorna är ett litet gulligt clearstamp kit som du kan köpa hos Hobby och presenter. Textrutan bak, almanackan och de utstansade blommorna har jag embossat med poly sparkel. Texten har jag tryckt ut i dymon och färgat in med en stämpeldyna. Textremsorna och älvan har jag fäst på 3D-kuddar.

Minirosor, fjäril och fe-papper hittar du hos Hobby och presenter.

Vill ni se ett höstigt mimosa kort får ni kila in på hobby och presenters blogg, för det väntar jag nog med att lägga upp här annars orkar ni inte läsa allt. *S*

Urk vad kvavt det har  varit sedan värmeböljan, ska det aldrig släppa?? Föredrar nog 30 graders värme bara jag slipper det kvava! Hur har ni andra det i värmen?

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Åh, så fina kort du har gjort!!! Jag håller med om att det är kvavt! Trots att regnet vräker ner och temperaturen knappt letar sig upp till 20grader så är det kvavt!! Kom överens med pojkvännen över telefon idag, att vi kan dela på vädret lite. De kan få lite av vårt regn till Tunisien, och vi kan få en sådär 10plusgrader av dem att lägga till de få vi har här... :D Känns rättvist tycker jag! :D

Kram, Sofia

2009-07-17 @ 03:06:28
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej tjejen!

Jag säger då det. Du gör så otroligt fina kort. Och blomsterraden blev superbra på kortet.



Jättekul att du gillade din alldelses "egen" stämpel.



Ha en trevlig helg!

Skogstokiga kramar

Petra

2009-07-17 @ 07:15:35
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina kort!

Hoppas du har det bra i sommarvärmen.

2009-07-18 @ 06:51:13
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hej där! Vad mycket fina saker det finns här! Du är fantastiskt duktig på att färglägga, jag kämpar på med mina PM men det blir långt ifrån lika fint som det du gör!!! Ha det bra i värmen :) Kram Marie-Louise

2009-07-18 @ 20:54:03
URL: http://www.supermillis.blogspot.com
Postat av: Malin

Ljuvliga kort!! Trollet blev ju jättebra färglagt =D



Stor Kram!

2009-07-19 @ 12:33:36
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: sari

jösses vilka underbara kort i massor!! Jo, vi fick sista 2 pojkar väldigt tätt...det är 1 år & 2 veckor mellan dom..S Så nu har jag händerna verkligen fulla...=)

2009-07-21 @ 21:10:28
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Cattis

Vilka härliga kort du har gjort!! Gillar trollkortet mycket! =)

2009-07-21 @ 23:37:54
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Gunilla

SUPERfina kort med såååå läckra detaljer och ursnygga upplägg. Du färglägger verkligen fint!



Tänkte höra mig dig var du köpt stämpeln med den "Ryska dockan". Tyckte den var så fin.



Kram/Gunilla

2009-07-22 @ 11:10:33
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0