Här är det bloggtorka minsan...

Men nu kommer en liten uppdatering. =0)

Först lite bidrag som jag gjorde till Scrappers CC.

Här till påskutmaningen:


Motivet från magnolia och äggen som jag skurit ut med fiskars skärmall har jag målat med tombow pennor. Snirkel stämplarna är grunge collection, tack Asamia för inspiration och tips. Bokstäverna har jag 3D-lackat, qk banana split På den bruna vågade kanten bakom har jag använt kracklepaint, kul att testa.

De andra två korten gjorde jag på scrapträffen hos Scrapparazi  och använde scrappers kit:





Hade lite svårt att kombinera mina papper i kittet (alla verkar ha fått ganska olika) så därför blev det lite halvtråkigt med samma papper och kanske lite fantasilöst. ;0)

Tyvärr har jag inte hunnit med någon syfestval. Hade ju varit kul med mässa men vi har varit ganska mycket och farit nu.
Kommer däremot att vara på mässan i Uppsala den  2:a Maj och dema promarkers.

Minsta tjejen Amina var med sin pappa till Tunisien en vecka, de kom hem i onsdags kväll då flyget var försenat två timmar efter ett fel. Det var väldigt nervöst att släppa iväg henne, men allt gick bra förutom att hon skällde ut alla hans släktingar (aja baja, fy dig) som kom i närheten och hon släppte inte sin pappa ur sikte. *S* Däremot fick hon nog en eftersläng av resebaciller och kräktes hela fredagen, stackaren.

Jag och övriga tre barn åkte upp till mina föräldrar i Ånge ca en vecka istället, vi kom hem i tisdags natt. Borta bra, men hemma bäst! Tåget dit var ganska jobbigt eftersom det tar 4,5 timmar och vi åkte även kvällståg då. Vi var framme 22:40 och vagnen var helt upplyst och vi hade ingen bordsplats. Hamdi kunde inte sova alls och var väldans irriterad och arg, så man fick knata runt och göra sitt bästa för att han inte skulle överrösta tågvisslan. *S*
Hemvägen var mycket enklare för då fick vi en egen kupé i en sovvagn. Perfekt eftersom man kunde stänga dören och släppa ned lillkillen på golvet. Dessutom var det inte lika ljust så han sov bort en timme också.

Barnen hade kul i snön där uppe och åkte madrass o pulka och byggde snögubbe o snölyckta med morfar.

Selma längst bak, de anra är barn hon träffade där uppe.
 

Selma längst fram


Fatima


Fatima bakom snögubben


Snölycktan på kvällen

 
Hamdi som slocknade i vagnen så fort vi gick ut. *S*


Tyvärr tog inte M några bilder i Tunisien *sur* så jag har inget att visa därifrån.

Nu ska jag iväg och köpa gympaskor till tjejerna. Det har ju blivit så fint väder här och fötterna hade visst vuxit sedan i höstas.

Ha det gott, ska försöka hälså på er i era bloggar snart! ;0)
Tack för alla goa kommentarer, blir så glad! =0)

Kramizar Maria

Kommentarer
Postat av: CillaT

Vilka härliga vinterbilder! Gillar korten jättemycket, speciellt Glad Påsk=D

2009-04-05 @ 15:16:28
URL: http://cillasinsida.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina kort och vilka fina foton.

Skönt att ni har haft det bra.

Synd att du inte kommer t mässan i Gävle...hade varit roligt för både annica o mig.

2009-04-06 @ 19:34:12
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

VIlka härliga foton!!

Å superhärliga kort du gjort!! Våriga å fina!

Tusen tack snälla rara du för dina goa ord inne hos mej!! glad

STOR KRAM Petra

2009-04-06 @ 22:13:50
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: moma

Uhu vilka kalla bilder du har ;)



Så fina kort du gjort, du är fenomenal på att färglägga!

2009-04-07 @ 21:34:26
URL: http://monma.blogspot.com
Postat av: Petra

Oj! Så många fina kort Maria.

En skogstokigt jätteglad påsk till dig

2009-04-08 @ 15:17:03
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0