Massa nytt att visa

Då har man varit i Västerås... Har säkerligen redan varit där eftersom mina föräldrar hade husvagn och vi alltid åkte runt i Sverige varje sommar *S* men det är inget jag kommer ihåg!
Det var jätte trevligt på mässan och självklart var det extra roligt att träffa Pysselparadisets ägare, ett jättegulligt par!!

Hoppas att det är ok att jag lägger ut alstren som jag skapade åt Pysselparadiset för mässan (annars får jag ta bort dem igen). ;0)

Alla mönstrade papper, punchinella, glitterpulver, chipboardbokstäver och filtbård kommer ifrån pysselparadiset. Primablommorna, bladen, rickrack band och hjärtöljetter hittar du också där.


Här ser man tyvärr inte riktigt hur det glimmar o gnistrar (fotade utan blixt).

Visar ett foto med blixt också där man inte ser fotot *he he*(fotat inomhus).


Då fick ni se både foto, text och glimmer.

Papprena jag fick av pysselparadiset är såååå fina och kommer i från Cloud9. Snöflingor och en del paket är embossade så det glänser effektfullt vilket syns på den nedre bilden. Löven är filtbård och Jul är chippis bokstäver ifrån artemio som jag grundmålat med röd akrylfärg för att inte få vita kanter. Därefter har jag haft 3D-lack på och hält över glitterpulver också av märket artemio. Hjärt bården och stjärn bården är bazzill just the edge som jag också 3D-lackat och hällt glitterpulver över. Har även gjort detta med bradsen som föreställer mistelbär och blommitt. På det runda pappret har jag limmat fast ett rick rack band bakom för att få en lite vågig kant. Bakom fotot sitter lite punchinella och texten har jag tryckt ut i min dymo.

Lo nr 2


detaljbild


En LO skapad med samma papper som ovan och Scrapworks - Naughty&Nice. Har klätt in samma chippisar som ovan med det sistnämnda pappret och sedan målat kanterna med akrylfärg. Sammy är små bokstavsstickers som jag hade hemma. Bollfransen har fått glitterstickles på sig och i stora knapparna sitter grön tyll fastknutet. Bakom kortet sitter röd punchinella och för att rama in kortet har jag duttat med vit akrylfärg runt (dabbers).

Tycker att kortet är så kul. Det är mina föräldrars busiga katt som försöker kamouflera sig i granen.

Har även gjort lite kort...

Hängelmotiv målat med promarkers som finns hos pysselparadiset. Pappret är fram och baksida på Scrapworks - Naughty&Nice. Stjärnorna är en cuttlebug die och jag har glittrat dem som ovan. Öljetthjärtanen har jag trätt röd floss igenom. God Jul är embossat i rött, den och rullestämpeln kommer ifrån stämpelboden.


Motiv ifrån R A Miller som jag målat med promarkers. Har haft stickles på snön för att få den att glimma. Hjärtanen och kanten på motivet har jag haft röd stickles på. Textstämpeln kommer ifrån easer. Samma papper som ovan ifrån Cloud9. Filtbård som jag 3D-lackat och glittrat kulor och bär på. Har även satt dubbla löv för lite 3D-effekt. Lite punchinella sitter bakom den rivna och rullade kanten.


Diamantkortet har jag vikt efter en beskrivning hos kort i fokus. Papprena är ifrån Scrapworks - Naughty&Nice, blommor och blad ifrån prima. Runt kanterna sitter spets i mitten och yttre kanterna har fått bollfrans. Ett hjärta utklippt i punchinella bakom blomman. God Jul är utstansat med qk revan cookie cutter alfabetet Fiesta. Har glittrat in brads och bokstäver som ovan.

Ja lite nytt blev det i min förövrigt väldans ouppdaterade blogg! :0)

Ni glömmer väl inte att besöka den nya scraptidningen som finns här: http://tidning.alltomscrap.se/

Träffade flera trevliga personer på mässan... Bland annan Scrapparazzis ägare Zornitsa som också kommer ifrån Nacka. :0)
Sedan träffade jag ju även Kicki / Pickos Tingturas mamma. Fick se mycket skoj som hon gjorde med både distresser och chalk... Tack det var super skoj! Hon gör jätte roliga och lekfulla stämplar, så besök henne vet ja mycket inspiration får man!! :0)

Något pyssel blev det inte för mig på maran däremot. Hamdi sov väl som längst i 30min. Han sov vid två tillfällen under hela dagen jag var på maran och den andra gången sov han i 10min *ha ha*. Men det gick så bra ändå, han var så snäll och charmade in tanterna... *ler*
Han blev förkyld kvällen innan (hans syster hade varit på dagis i TRE dagar)... Så går det när barnen är små!! Det "roliga" var att dagen efter mässan sov han i flera timmar, men då var vi hemma så det var inte lika mycket kul att ha koll på. ;0)

Ha det gott allesamman!

Kramizar


Kommentarer
Postat av: Kicki

Det var jätteskoj att få träffa dig också på riktigt! Väldigt trevligt! Och Hamdi var jättesöt! :D

Vad fina saker du skapat!

Kram Kicki

2008-11-03 @ 21:49:10
URL: http://kickis.blogg.se/
Postat av: Gunilla

OJ OJ OJ så mycket fint du har skapat. Riktigt läckra LO:s med härliga detaljer och ett superfina kort. Du är fantastiskt duktig på att färglägga!



Ha en skön kväll.

Kram till dig från mig♥/Gunilla

2008-11-05 @ 17:57:11
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Zornitsa

Men det var ju så kul att träffa er två också :) Och även om din son inte sov så länge så höll han ju sig lugn och lät dig gå runt och titta :) Hoppas verkligen att du kan komma på mara snart, det vore skoj :)

dina alster är underbara, vad duktig du är. Men när hinner du sitta och scrappa om han inte sover längre stunder på dagen???

2008-11-05 @ 18:16:08
URL: http://scrapparazzi.bloggspace.se
Postat av: Monicao

Vilka fantastiska kort och layouter du har gjort. Hit kommer jag att komma flera gånger.



monica

2008-11-06 @ 19:48:55
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: Zornitsa

Jag har utmanat dig i min blogg :)

2008-11-07 @ 01:32:46
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: ronjabus/Anna

Vilka fina kort och LO jag hittade här! Vad duktig du är! Här fick jag massor av inspiration!

2008-11-07 @ 13:48:36
URL: http://www.asanden.se
Postat av: SusanneSj

WOW! Vad du har skapat, både snygga kort o LOs. Ljuvliga.



Nyfiken på tidningen Allt om Scrap. Det blev error när jag försökte ladda ner. Men skam den som ger sig.



Kram o trevlig helg

2008-11-07 @ 19:42:14
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

oj! Låter som det varit en intensiv och trevlig visit!! =D

Superskoj kan jag tänka mej att du haft! Alltid roligt å träffa likasinnade!

Å vilka alster du gjort! Härliga lo´s med finfina detaljer å korten är makalöst söta! =D

Tack för dina alltid så rara ord!! Jag blir så glad!

STOR KRAM Petra

2008-11-08 @ 00:06:24
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Lilo

Oj vad mycket fint! Nu har jag studerat hur snyggt du färglägger med Promarkers! =) Jag måste öva!!! Gäller bara att få tid till det!

2008-11-10 @ 22:13:28
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: molly

vilka fina layouter och kort du har gjort! och det var jättesöta kort:)

2008-11-11 @ 12:28:24
Postat av: Sofia/Jozie

Wow, så mycket fint du har skapat!! Diamantkortet är det liftvarning på! Det är helt underbart!

2008-11-13 @ 23:07:36
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0