En gammal LO

Har tyvärr inte så mycket att visa ljust nu. Var på scrapträff i Lördags, jätte mysigt var det. Som vanligt fick jag supermycket gjort, eller inte alls. *he he* Tusen tack Zornitza för skjutsen!!!

Annar lunkar dagarna på här hemma, får typ inte så mycket gjort. Barnen är uttråkade ock det är nog jag med om jag ska vara helt ärlig. Vädret har ju varit lite si och så, men jag hoppas kunna ta ut de stora på något kul innan sommaren är slut.

All energi har ljust nu gått åt till vad jag ska göra i Oktober då jag bara har vårdnadsbidrag för Hamdi (Amina blir 3 år) och 3000:- klarar jag mig INTE på!!
Stod som 2:a reserv på Uppsala universitet vid första uttagningen så det borde inte vara några problem att komma in. Problemet är att jag har läst 2 terminer och nästan 2 kurser på 3:e terminen, så jag hoppas att de kan fixa in mig på 3:e terminen. Det är ju mycket laborationer och så, så man kan ju inte vara fler än vad man får plats i labsalen.

Alternativet ser dödstrist ut... Söka jobb som undersköterska igen. Tunga lyft, blöjbyten, duschningar, av och på-klädningar, städa rum, plocka disk, mata osv... Inte så kul när man precis kommer ifrån samma sak hemifrån. Behöver jag ens nämna att axlar och rygg tar ordentligt med stryk! Dessutom slipper jag ju inte undan sysslorna hemma så då blir det dubbelt upp! Missförstå mig rätt nu, tycker det är jättemysigt att prata och umgås med äldre, men tyvärr hinner man oftast inte med sådant, inte på de ställen jag har jobbat iallafall. När jag gick ut fick man göra mer undersköterske uppgifter som att ge insulin (sprutor), ta bort stygn, ta blodprover osv... Sådant var iallafall mer utvecklande än att jobba som städerska.

Nå nu ska jag sluta klaga och svamla! =0)

Här kommer en "gammal" LO som jag gjort åt Allt om scrap tidningen efter en skiss av moma.



Detaljbild på rosor och andra småblommor somjag bundit ihop till en lång rad.


Dold journaling


Ni får nog hålla till godo så länge, så kommer det mer framöver.
Kortet jag gjorde på träffen kan jag inte visa förren jag skickat det och jag behöver ett litet tillbehör först. ;0)

Ha det gott!

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Zornitsa

Det funkade inte att lämna kommentar förut och nu orkar jag inte skriva allt igen... Men... jag har något för dig i min blogg :)

2009-07-30 @ 00:32:01
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Malin

Supersöt LO!

Usch så jobbigt att inte veta hur det ser ut med jobb och sånt..jag vet precis hur det är =( Och idag finns det ju inte så mycket jobb heller :S



Min header har jag scrappat ihop först och sedan satt dit texten i photoshop=) Jag gjorde en 29x 13 cm bakgrund och den scannade jag in =) Sen är det bara att grejja på tills man blir nöjd =D



Kram!

2009-07-31 @ 11:17:11
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0