Farfar akut opererad

Jag har tyvärr inget nytt att visa er!
Kom lite av mig, då jag fick ett ganska chockerande besked. Min farfar som förhoppningsvis fyller 91år den 17/7 ramlade ihop i fredags (fredag den 13:e). Det tog 1,5 timme innan ambulansen kom och väl på akuten visade det sig att han hade läckage på kroppspulsådern (som tur var brast ej utbuktningen helt, då hade han inte levt). De kunde inte söva honom utan fick gå in via ljumskarna och lappa ihop honom. Säger bara att han hade en så himla tur!!! Han borde inte ha funnits hos oss, med det han gick igenom... men tack vare att han är såpass pig för sin ålder och vid god hälsa så klarade han sig!! Är sååå glad att allt gick bra och hoppas på att det inte tillstöter några komplikationer.
 


Är med i månadens hemlige vän på aos och jag visade er ett paket tidigare, men det hade gått lite vilse och var inte till mig. Här kommer det riktiga...



Älskar two scoops serien från BG, sååå fina!!
Tusen tack vem du nu är!! None

Tack för alla gulliga kommentarer, blir sååå glad!!
Tyvärr har jag inte hälsat på alla tillbaks, men ska försöka när jag får lite luckor... Så kul med all den fina inspirationen man får på era bloggar.

Ska göra ett nytt pricktest på lillkillen på torsdag, eftersom det förra blev misslyckat. Man har en positiv kontroll (ska bli ett litet utslag) och en negativ kontroll (ska inte bli något på). Den positiva kontrollen spred sig över hela underarmen, så det gick inte att avläsa om han reagerade på mjölken eller ägget.. De trodde det kunde bero på att han var så irriterad i huden, men nu har vi smort med mildison i en vecka så förhoppningsvis ska det gå bättre denna gång!!

Ha det gott!

Kram
/Maria

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Vad skönt att det gick bra. Men det var lång väntan på ambulans.



Kram o en trevlig Midsommar

2008-06-19 @ 20:47:55
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

usch å fy för sådana händelser..men skönt å höra att det gick bra ändå.

Lycka till med lillkillen!

kramis Petra

2008-06-22 @ 22:52:59
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Angelica

hoppas han blir bra snart! har aldrig varit inne på din blogg förut men jag måste bara säga att du gör helt underbara kort!! Jag känner att jag inte ens är hälften så bra som du, tack så mycket för all inspiration jag har fått av dig!!

mvh angelica

2008-06-23 @ 00:55:38
URL: http://www.kortmakeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0