Världens gosigaste lilla ettåring!

Den 3/10 blev min lilla gosa 1 år, tänk vad fort tiden går! Hon kom ju nyss, fast det känns som hon alltid har funits (konstigt det där). *fniss*
Firade hennes dag efter dagis med de stora tjejerna, blev ganska mysigt!

Morgonen var helt kaotisk, det började med att telefonen som är ett år gammal bara dog under natten så jag inte hade någon väckarklocka. När jag sedan skulle iväg så hittade jag inte mina nycklar, letade överallt och ringde tillslut gubben som självklart fått med sig båda. *suck*
Utan nycklar och utan telefon skyndade jag iväg med Selma som redan var mycket försenad till sexårsverksamheten. Fick sedan ringa gubben från dagis och bestämma en tid jag skulle träffa honom i stan där han jobbar. Fick gå iväg när Amina sov middag har ju varit där annars de andra dagarna eftersom hon inskolas och bara gått 4 dagar. Fick även skynda förbi med telefonen in på service för dagen efter skulle jag ju ända till Uppsala och det ville jag ju inte utan mobil. Fick som tur var en lånemobil under tiden, så det slutade bra tillslut! image60



Vilken min!

image65


Hurra, hurra, hurra, hurraaa!!!

image66


Stora syster hade lite svårt att hålla fingrarna i styr, det är ju så kul att öppna paket... Men det ser ju ut som om det var Amina som öppnat här *hi hi*

image67


Aminas nya vrålåk, varför gå när man kan bli skjutsad?!

image68


Slutligen så vill jag tacka för en jätte mysig dag i Gävle 29/9! Så skönt att kunna gå på mässa utan busiga barn! image63
Det var jätte kul att få träffa Åsa (Asamia) på riktigt och få se henne måla!
Det blev en några promarker pennor lite papper, två dies, lite chalks och ett band.
Tack snälla Annica för att du skjutsade runt mig i det mysiga vädret *S* och för att jag fick följa med dig hem en stund, så kul att få se hur du bor!

Här kommer lite testbilder med mina nya pennor, skulle vilja skugga lite mer med andra färger, får nog fylla i med lite distresser när jag testar framöver.

image69

Det lär nog dröja litet innan jag får dem monterade på kort är tokmycket här hemma ljust nu. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med skolan när jag helst ska ha Amina på dagis mellan 9-14 och det tar 4 timmar för mig att pendla. Gubben börjar 7 på morgonen och slutar fyra och de gånger han gått tidigare för att hjälpa mig har chefen blivit skitsur (han har fortfarande provanställning). Ja ja antingen löser det sig eller så gör det inte det... Gör mitt bästa så får vi se hur det slutar?!

Ha det gott alla bloggisar!

Kram/ Maria

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Det var såå kul att träffa dig med, och
jag hoppas vi ses igen - kanske i stockholm på syfestival.

2007-10-13 @ 08:01:37
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: elisabeth

Heiiiiii
så koselig at du oppdaterer med litt... det øverste bildet var jo bare helt utrolig nyyyyydelig hi hi..
Jeg har ikke glemt deg altså.. men har bare hatt det så utrolig travelt for tiden. Nå skal jeg ha et kurs til på onsdag men etter det roer det seg så da skal jeg få sendt noe til deg;)
ha en fin kveld
klem fra elisabeth

2007-10-15 @ 22:53:14
URL: http://elisabeths-kortoglitt.blogspot.com
Postat av: Maria

Mysigt med kalas. Så kul att få bli körd i sin fina vagn. Hoppas det har löst sig med chef och telafon ! Så fint målat. när få vi se korten ?

2007-10-16 @ 10:01:53
URL: http://mariasvra.blogspot.com
Postat av: elisabeth

hei hei
jeg har utfordret deg..
ta en titt hos meg;)
ha ne fin helg
klem fra elisabeth

2007-10-27 @ 20:26:36
URL: http://elisabeths-kortoglitt.blogspot.com
Postat av: Monica Marton

Vilka sötnosar! Tråkigt att vi inte hinner ses. Man ser hur snabbt tiden har passerat när man ser barnen!

2008-03-01 @ 00:44:02
URL: http://martons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0