Tuff vecka!

Har inga nya kort att visa tyvärr!

image102

Har legat inlagd på sjukhus sedan i Fredags em och kom hem i Onsdags. 
På Torsdagen fick jag så ont i mage och rygg och kunde inte sova pga jag hoppade i hela sängen av frossa. Ringde förlossningen och rådfrågade med dem, tog två alvedon och kunde somna på dem. Under natten fick min mellandotter magsjuka, så det var till och torka....Ja ni vet vad!!!

Hade sedan ont hela fredagen och kunde inte ens komma iväg till affären för att köpa någe vettigt till mellantjejen (hade pulver blåbärsoppa hemma som tur var).
Gubben hade ej mobilen på sig, så han gick inte heller att nå. Fick tillslut tag på honom och kom in till förlossningen och fick lämna prover osv. Hade ett jätte förhöjt infektionsprov så jag fick intravenös antibiotika och blev skickad på ultraljud för att se om det var blindtarmen.
Det gick inte att se så bra eftersom jag är gravid i v.26 så de beslutade att de ville ta bort blindtarmen eftersom de bedömde det som större risk att lämna den kvar. Så natt till Lördag blev jag opererad och har nu ett 10cm långt ärr på min högra sida om naveln.
Blindtarmen visade sig vara oskyldig och infektionsproverna steg ännu mera. Hade fortfarande hög feber och forterljuden var höga upp mot 190. På kvällen  ville de ta lungröntgen och Ul på njurarna och det visade sig då att jag har en djupt sittande dubbelsidig lunginflammation.

Kan ju säga att de första dagarna levde jag som i dimma, hade så ont!!! Kan fortfarande inte förstå hur man kan ha som kraftig mensvärk när man har lunginflammation, men de var ju tur de hittade orsaken.

Hoppas nu innerligt att inte liten i magen har tagit skada av att bli sövd, röntgad och av alla mediciner!!!

Det är skönt att vara hemma men krafterna tryter rätt fort! Blir nog inte någe nytt kort denna vecka heller, då jag inte törs att lyfta ned de tunga lådorna ifrån hyllorna ovan datorn med pysselsaker i. Får försöka börja virka på en amigurumi (små söta djur) som jag beställt mönster på istället, så får kortpysslandet vänta någon vecka till.

Hoppas ni andra haft en betydligt trevligare vecka!

Super tack för era gulliga kommentarer, de värmer gott nu!   image101

Kommentarer
Postat av: Maria

Men lilla vän så det kan bli. Huga huga. Ja tur att du fick medicin tillslut.Förstår om du är orolig för liten i magen. Krya på dej nu och ta väl hand om dej.

2007-11-30 @ 22:04:57
URL: http://mariasvra.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Krya på dig.

2007-12-01 @ 22:07:13
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Kicki

Skönt att de hittade vad som var fel och att du mår bättre nu! Hoppas allt går bra med bebben!
Kram Kicki

2007-12-02 @ 15:57:39
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Men lilla du, vilken otur. Tur att de hittade det som var tokigt.
Stort KRYA PÅ DIG och många skickade kramar till dig!

2007-12-02 @ 20:26:52
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0