Börjar få upp farten nu...

För här kommer ett julkort till nu när ni andra är klara... image114


image115


Motivet tycker jag är jättegulligt och det kommer från Whipper Snapper. Har målat med promarkers  som jag fastnat för ljust nu, då det är så enkelt. Har limmat dit lite mm shimmer, så det skulle se ut som om snön glänste och på kanten är det grön glitter stickles. Papper från BG, daisyd´s och bazzill.
Har ni några tips på hur man stämplar över kanter så tar jag tacksamt emot dem?! image116
Är så grymt dålig på det och misslyckas jämt! Får inget tryck över kanten och måste fylla i för hand, så trist... image117


Jahap, kanske skulle ta och kolla när sista tåget för julkort att komma fram med vanliga frimärken går?  Kan ju vara kul om de kommer fram i tid! Har några till jag skulle vilja göra, vi får se om jag hinner...

Ha det gott alla gulliga bloggare!

Kramen från mig!

Kommentarer
Postat av: Erica/Scrapkatt

Här fanns det mycket fint! Underbart glittriga juliga kort du gjort! WP-stämpeln är urgullig. Har bara en av dessa, men det blir kanske fler, de är så söta. Har samma problem med stämpling över papperskanter, måste också fylla i för hand..

2007-12-17 @ 21:45:35
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: monica

Underbart kort med ett underbart motiv!!!
Det spelar ingen roll när man börjar med julkorten, tycker man stressar till slut ändå ;-D
Önskar dig en riktigt härlig jul!!!
*kram*

2007-12-18 @ 08:22:56
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Inger Marie

Kjempe flotte julekort, herlig det siste her.

Ønsker deg en fin førjulstid!!

Go klem

Postat av: Åsa/asamia

Kanonfint kort, gillar både stämpel o glittret. Kul att du orkar göra kort nu.

2007-12-18 @ 14:23:05
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: ulrika_m

Jättefint kort! Jag gillar också Whippersnappers stämplar, men har inga egna ännu ... står dock på önskelistan så vi får väl se om jag har varit tillräckligt snäll iår ;)
Jag har samma problem som du när det gäller att stämpla över kanter, men jag har tänkt att prova att stämpla två gåner, först en gång på det undre lagret och sedan en gång till på det övre lagret, men över ett kladdpapper innan man sätter fast det. Man får förstås passa in stämplarna först och kanske göra en markering med en blyertspenna så man inte kommer alldeles galet med motiven. Det här blev ju en himla komplicerad förklaring, förstår du alls hur jag menar? Jag ska prova i alla fall, kanske lägger upp en beskrivning på min blogg om det lyckas ... God Jul till dig!

2007-12-18 @ 16:40:16
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: AnnikaS

Vilka fina kort och nu blev jag så sugen på att inhandla några Whipper snapper stämplar. Har än så länge hållt plånboken långt bort från dessa...

När det gäller att stämpla över kanterna så brukar jag använda ett mjukt underlag när jag stämplar, musmattan fungerar bra. Det underlättar mycket även om det inte alltid blir perfekt ändå.

kram Annika

2008-01-22 @ 17:50:08
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Maria

Letade efter inspiration till julkort. Jag scrappar bara en gång om året och det är till jul, så jag får liksom aldrig upp farten :)Så idéerna är få.

Nu hittade jag din sida och älskar dina julkort.

Tack för inspiratonen :)

/Maria

2010-11-06 @ 13:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0